Starbucks: історія легенди

 

 

 Світ «кавомана» це особлива атмосфера, наповнена чарівними і підбадьорливим ароматом кави та особливим ритмом життя. Втім, кавова культура настільки різноманітна, що важко говорити про якісь чіткі традиції, при тому, що в ній регулярно з'являються нові напрями і акценти. Саме таку нову нотку в кавове життя планети приніс Starbucks. Цей новомодний бренд налічує вже не одне десятиліття. Для недосвідченого споживача Starbucks — це лише ще одна назва з безлічі брендів, для істинного «кавомана» — цілий всесвіт смаку.

Starbucks — це ціла культура кави і чаювання. Визнана у всьому світі мережа кав'ярень Starbucks часто стає невід'ємною частиною образу селебріті і кожної стильної жінки. Варто лише згадати будь-який голлівудський фільм, в якому стрічка не обходиться без стаканчиків Starbucks в руці головного героя.

 

prado-starbuks

 

Історія появи бренду

iУ 1971 вчитель англійської мови Джеррі Болдуін, вчитель історії Зів Зигал і письменник Гордон Боукер вирішуються на відкриття власного магазину з продажу кави в зернах в Сіетлі. Звичайно, ніхто з них не думав про побудову бізнес-імперії. А засновниками Starbucks вони стали з однієї простої причини: вони любили чай і кава і хотіли, щоб у Сіетла з'явився доступ до кращих їх зразках. Кожен з них вклав за 1350$ і взяв кредит ще на 5000$. Так з'явився на світ перший магазин Starbucks.

Як придумували назву

st-miniСвоє ім'я компанія Starbucks отримала від одного з героїв роману «Мобі-Дік, або Білий кит» Германа Мелвілла (а чого ще було чекати від двох вчителів і письменника!). Старбак — так звали старпома на судні «Пекод», на якому відбувалася гонитва за білим китом, прозваним Мобі Діком. Першою версією імені кавового магазину було — «Пекод», за назвою судна, але це слово було відхилено. Потім засновники, за однією з версій, стали шукати відповідну назву, звертаючи увагу на те, щоб слово відображало місцевий дух і колорит рідного їм Сіетла. За легендою, таким словом стало «Старбо» («Starbo») — так називався старий рудник, розташований неподалік. Але від ідеї взяти назву роману все-таки не відмовилися і було знайдено ім'я, співзвучне слову «Старбо» — ім'я старпома Старбакса і стало назвою компанії. Всупереч поширеній думці, старпом не був кофеманом, але ще довгий час його ім'я буде асоціюватися у більшості людей (за винятком хіба що вчителів англійської літератури) саме з кави, а не з мореплавством.


Перетворення логотипу

Але, мабуть, самим незабутнім елементом бренду Starbucks став його логотип. Русалка або сирена з двома хвостами, знайдена на старовинній гравюрі шістнадцятого сторіччя, перекочувала на емблему Starbucks і, хоч і трохи змінившись, залишилася там до сьогоднішнього дня, продовжуючи морську тему назви компанії. Русалка з двома хвостами — це розповсюджений персонаж середньовічного фольклору, її називали Мелюзина або Мелізанда, цей образ часто використовувався в геральдиці. У 1987 році логотип змінюється, об'єднуючи в собі логотипи двох компаній Starbucks і Il Giornale, саме від Il Giornale знак Starbucks і отримав свої характерні риси — русалку оточував зелене коло з зірками і ім'ям компанії. Користуючись нагодою і сама русалка була дещо осучаснений. У 1992 логотип був ще раз змінено, слідом за пишними формами русалки зник і всякий натяк на її пупок.

logo

 


Переломний момент в історії компанії

У 1982 році в компанію прийшов підприємець Говард Шульц.
Його найняли для того, щоб розвивати бізнес, так як засновники вже не справлялися з новими проблемами. Щульц запропонував засновникам компанії розширюватися і відкривати кав'ярні в інших містах. Ця ідея не сподобалася власникам і вони відмовилися від послуг Шульца.
Тоді Шульц сам реалізував свій проект і відкрив мережу власних кафетеріїв IL Giornale. Кав'ярня відкрила свої двері в 1985 році. А вже через два роки Шульц викуповує Starbucks у засновників за 4 мільйони доларів і отримує абсолютну свободу дій.
В 1987 році компанія була перейменована в Sturbucks Corporation.
У 1988 році компанія почала торгівлю поштою і випустила свій перший каталог продукції, завдяки якому налагодила постачання в 33 магазину в різних штатах США, а через 7 років компанія буде налічувати 165 точок в Америці. У 1996 році В Японії відкривається перша кав'ярня Starbucks за межами США.

 

kofeinia


Корпоративна культура Starbucks

Справа в тому, що незалежно від того, в Парижі, Будапешті чи в російському місті знаходиться кав'ярня Starbucks, каву варять виключно з високоякісних кавових зерен. Фортеця напою додає престижна «арабіка».
При цьому в будь брендового кав'ярні можна замовити будь-які відомі кавові напої від еспрессо-американо до капучино і лате. Але найголовніше, що є у бренду Starbucks і свій коронний напій — кава фрапучино. Приваблює відвідувачів у ці кав'ярні та індивідуальний підхід до кожного клієнта. Тут відсутнє поняття фіксованого порції і заздалегідь чітко визначених інгредієнтів.
До того ж в кав'ярнях Starbucks не курять, щоб не перебивати тютюновим димом унікальний і чудовий аромат кави. У цих же цілях в брендових кав'ярнях заборонені і алкогольні напої, навіть самі що ні на є легені. Гармонійним доповненням до затишній атмосфері кав'ярень Starbucks є незмінне ненав'язливе музичне супровід. В окремих кав'ярнях навіть звучить жива музика.
Відкрите спілкування з відвідувачами чи не прописано в посадових інструкціях бариста. Нетовариських, будь вони хоч триста разів професіоналами, в Старбакс не візьмуть.

 

Персоніфікація ще один фактор успіху

«Фраппучино для Олени!», — лунає в кав'ярні. Якась Олена, яку бариста навряд чи згадає коли-небудь, підходить до стійки і забирає склянку з кавою, на якій маркером написано її ім'я. Дрібничка, а приємно. Цей знаменитий дрібничка багато в чому створив культовий образ Старбаксу — людей підкуповує особисте ставлення бренду, навіть таке просте і нехитре.

 

Taste-Test-New-Starbucks-Items


Цікаві факти

Засновник Microsoft Білл Гейтс порадив Говарду Щульцу викупити Starbucks і став одним з перших інвесторів компанії.
Вхідні двері у всіх приміщеннях Starbucks дивиться на схід чи південь, але, ні в якому разі, не на північ — це зроблено для того, щоб відвідувачі змогли насолоджуватися денним світлом, але при цьому сонце не світило їм прямо в обличчя.
На конференції Apple MacWorld 2007 Стів Джобс використовував дзвінок в Starbucks, щоб продемонструвати можливості першого iPhone і зіграти невелику жарт з аудиторією. Показуючи, як власники iPhone можуть користуватися сервісом Google Maps зі свого пристрою, Джобс визначив своє (і ще кількох тисяч чоловік) поточне місце розташування. А потім знайшов найближчу кав'ярню Starbucks і почав набирати номер на своєму iPhone. Глядачі завмерли в очікуванні — Джобс нарешті додзвонився і з найсерйознішим виглядом замовив чотири тисячі латте на винос. Але не встигли кілька тисяч чоловік в залі зрадіти і почати мріяти про стаканчику гарячого латте, як Джобс вибачився і сказав оператору, що помилився номером. Втішити розчарованих гостей конференції змогли тільки давно очікувані новинки, а Джобсу все, звичайно, пробачили…

 

Чому ж людям так полюбилися кафетерії Starbucks?

Та все просто — адже саме тут можна було спокійно попити кави і поговорити з друзями, партнерами по бізнесу або влаштувати побачення. Головна перевага маленьких скромних кав'ярень Starbucks — це задоволення обходиться досить недорого. Так що дуже швидко кафетерії стали третім за значимістю місцем проведення дозвілля в Америці (після дому та роботи).
Втім, кафетерії — справа хороша, особливо якщо вони недорогі і затишні. Чому б не зайти випити чашечку кави? Адже це набагато зручніше (і дешевше), ніж розмовляти на вулиці (або йти в дорогий ресторан). Навіть випадково зустрівши приятеля на вулиці, озирнувся кругом — і обов'язково десь поруч буде чекати один із закладів Starbucks.
Так що, там, куди вже проник Starbucks, він процвітає. Та й імідж самого бренду Starbucks викликає виключно позитивні емоції — затишок, кава, тепло, приємний неспішну розмову.

 

starbucks

 

Starbucks сьогодні

Starbucks сьогодні — це не тільки кава, кавові напої, десерти та закуски. Компанія також займається і суміжними видами бізнесу — книгами, кінематографом, музикою, існує навіть спеціальний підрозділ Starbucks — Starbucks Entertainment, яке розвиває розважальне спрямування в рамках компанії.
Кав'ярні Starbucks відкриті в більш ніж 50 країнах світу, всього закладів компанії діє близько 18 000. Штаб-квартира компанії перебуває в Сіетлі, штат Вашингтон.

 

Зірки п'ють Starbucks

 

1

 

2

 

 

3