Бариста, хто це?

У перекладі з італійської «бариста» означає «людина, яка працює за барною стійкою». Насправді ж бариста — це не бармен, а фахівець з приготування кави, який вміє правильно і швидко варити еспресо, готувати напої на його основі і красиво оформляти їх перед подачею відвідувачу.

Зрозуміло, професія бариста з’явилася на батьківщині еспрессо, в Італії. Дещо пізніше, в 1980-х роках вона стала відомою в США, що стало великим кроком у розвитку культури споживання кави в цій країні. У США професія бариста потрапила завдяки Говарду Шульцу, власнику відомої мережі кав’ярень Starbucks. До речі, один із стандартів Sturbucks такий, що бариста повинен вміти робити першокласний еспресо всього за 17 секунд.

Докладніше про те, хто такий бариста

бариста

Втім, швидкість — далеко не єдина вимога до бариста. Справжній професіонал повинен володіти багатьма навичками, а головне — цінувати та любити і свою роботу, і сама кава.

Основною вимогою для бариста є знання правил приготування кави. Всього професіонал повинен вміти готувати до 40 видів кави та напоїв на його основі. Зрозуміло, для цього важливо, щоб бариста вмів користуватися кавоварка на професійному рівні — він повинен балансувати помел, температуру води, кількість кави на одну чашку, тиск в кавомашині, час проходження води, а також силу втрамбовування меленої кави при виготовленні кавової «таблетки».

Крім того, бариста повинен бути своєрідним кавовим «сомельє». В першу чергу він повинен вміти оцінювати оцінки смаку і аромату кави. Для цього йому необхідно орієнтуватися в сортах кави, знати, де ростуть ті чи інші зерна, розрізняти аромати, характерні для певної ступеня обжарювання кавового зерна.

Нарешті, професія бариста є творчою — професіонала необхідно володіти мистецтвом латте-арт (вміти малювати на кавовій пінці).

На батьківщині еспрессо, в Італії, а також у багатьох інших країнах світу професія бариста вважається дуже шанованою. Це не дивно, адже крім професійних навичок фахівець з приготування кави повинен володіти цілим рядом певних особистих якостей.

Бариста практично постійно спілкується з людьми, до кожного свого клієнта, він повинен підходити індивідуально. Якоюсь мірою такий фахівець порівняємо з артистом, який працює на публіку. Однак при цьому бариста також повинен знати переваги своїх клієнтів, він повинен вміти виявляти їх за допомогою навідних питань. Загалом, хороший бариста повинен бути дуже товариською, комунікабельною, а також терпеливою людиною. Тут варто сказати про те, що в певній мірі дохід бариста формується за рахунок чайових, а тому професіоналові не просто корисно, але і вигідно вміти розташовувати до себе гостей.

barista1

Зрозуміло, бариста повинен бути привітним і доброзичливим. Його гарний настрій створює сприятливу атмосферу в тому закладі, де він працює. Тому вміння зберігати позитивний настрій є дуже важливим.

Фахівець з кави повинен бути відповідальною людиною, неухильно дотримуються професійну етику і завжди бездоганно виконують свою роботу так, щоб якість кави було найвищим. Естетичний смак, вміння красиво оформляти і подавати напій також мають велике значення, адже одне те, як виглядає чашка з кавою, може зрозуміти настрій гостя.

Починати кар’єру бариста краще зі спеціальних курсів навчання. Як правило, навчання бариста здійснюється або на базі власних освітніх центрів кавово-ресторанних компаній і асоціацій бариста, або на майданчиках професійних ліцеїв. Вдосконалення навичок бариста повинен продовжувати безперервно — воно відбувається як безпосередньо на робочому місці, так і за рахунок участі в різних семінарах, виїзних заходах, додаткового навчання окремим аспектам майстерності.