Про що говорять значки на упаковках кави? FAIR TRADE, RAINFOREST ALLIANCE та інше.

Багатьох любителів кави спантеличують значки і написи на упаковках кави. Rainforest Alliance, Fair Trade, OCR — що ховається за цими іноземними сертифікатами? Який з них краще? У цій статті ми розглянемо, що означає кожна з написів.

 

 

 

 

 

 

UTZ Certified

UTZ Certified — програма, спрямована на покращення стану навколишнього середовища та підвищення матеріального добробуту населення в регіонах вирощування кави. UTZ сертифікат означає, що кава зроблений з урахуванням всіх вимог по захисту навколишнього середовища та з турботою про людей, що виробляють каву. Крім того, даний сертифікат дозволяє відстежити обсмажена кава аж до кавової плантації.

 

Fair Trade

 

Fair Trade — організований громадський рух, спрямований на допомогу виробникам з країн, що розвиваються. Рух відстоює справедливі стандарти міжнародної торгівлі, гарантуючи, що продукти з сертифікатом "Справедлива торгівля" зроблені робітниками за гідну плату без примусової дитячої праці з дотриманням вимог охорони праці.

 

 

кава BioКава Organic

 

Organic і Bio — сертифікація продуктів (США і ЄС відповідно), що позначає, що продукти вирощені без застосування хімічних пестицидів і добрив, згідно з нормами екологічного контролю якості ґрунту та процесів виробництва. Існує набір жорстких норм, яким повинен відповідати кави, перш ніж отримати сертифікат "Органік" або "Біо". Наприклад, земля, на якій буде вирощуватися органічний кави, повинна відпочити мінімум три роки, перш ніж вона буде використовуватися для землеробства.

 

Direct Trade

Direct Trade — це не офіційна сертифікація, а позначення того, що кава куплений обжарщиком безпосередньо у кава-фермера, без посередників. Так як не існує офіційного сертифікату, не існує єдиних правил. Однак, в більшості випадків кави з наклейкою "Direct Trade" — це якісний кави, тому що обсмажувачі намагаються вибирати тільки кращих кава-фермерів і вимагають від них виконання своїх стандартів.

 

Rainforest Alliance

Rainforest Alliance — неурядова організація, що присвячує свою діяльність на збереження біологічного різноманіття та забезпечення стійких умов життя. Rainforest Alliance захищає тропічні екосистеми допомогою запровадження сталого екологічного сільського господарства, земле — та лісокористування. Кава-фермери, які бажають отримати сертифікат RFA, повинні відповідати певній кількості вимог зі списку організації. "Organic/Bio" не входить у список цих вимог, а "Shade grown" є одним з опціональних пунктів.

 

Shade Grown

 

Shade Grown — кава, вирощена в тіні. При такому способі посадки кавові дерева ростуть в тіні великих дерев, які служать місцем проживання птахів і комах. Офіційною Shade Grown сертифікації не існує, однак Shade Grown є одним з критеріїв для сертифікацій Rainforest Alliace та Bird Friendly.

 

Bird Friendly

 

Bird Friendly — одна з найпрестижніших сертифікацій кави, ініційована Смитсоновским Центром перелітних птахів (Smithsonian Migratory Bird Center). Щоб отримати дану сертифікацію, кава повинен відповідати цілому ряду критеріїв, серед яких описані вище Organic і Shade grown, і використання мінімум 10 різних видів дерев для створення тіні. 10 центів з кожного фунта зеленої кави йдуть на різні програми по вивченню та збереженню птахів.

 

Operation Cherry Red (OCR)

 

Operation Cherry Red (OCR) — це ініціатива, спрямована на поліпшення якості кави. Метою ініціативи є мотивація кава-фермерів збирати тільки стиглі ягоди. Постачальники і обсмажувачі кави добре знайомі з проблемою: більшість збирачів кави збирає як стиглі, так і нестиглі ягоди, що негативно позначається на якості напою. Operation Cherry Red, розпочата відомої нідерландської кава-компанією Trabocca в Ефіопії, ставить своїм завданням отримання мікро-лотів на 100% складаються із стиглих ягід. У свою чергу фермери, які постачають кави, який проходить контроль якості, отримують щедрі премії.

 

Cup of Excellence

Cup of Excellence — найпрестижніша в кавовому світі нагорода, що присуджується кращому кави. На щорічному конкурсі, проведеному в десяти країнах (Бразилія, Бурунді, Колумбія, Коста-Ріка, Сальвадор, Гватемала, Гондурас, Мексика, Нікарагуа, Руанда) міжнародне журі вибирає кращий кава року, вирощений в даній країні, після чого лоти-переможці отримують престижне звання "Cup of Excellence" і продаються через інтернет-аукціон. Конкурс відомий своїми високими вимогами і дуже ретельним відбором переможців — кожен зразок кави дегустується як мінімум п'ять разів. Метою "Cup of Excellence" є виявлення видатного кави і винагороду кава-фермерів, які виробляють найкращу каву. 

Який сертифікації віддати перевагу — особиста справа кожного.